nedjelja, 3. srpnja 2016.

SAVJETNICA #1 : Kako se izboriti sa depresijom? 😰


Svi imamo određeni dio života u kome se stvari ne poslože onako kako mi želimo i ne dešava se ono kako bi se trebalo dešavati. Također svi imamo te trenutke kada smo tužni i emocionalno nestabilni. Znam da takvi trenuci ne mogu biti dobri ni za vas, ni za vaše zdravlje, a ni za ljude koji vas okružuju. Najgore što možete uraditi, a što skoro uvijek svi urade kada su u depresiji jeste da se zatvore u sebe i ne razgovaraju sa drugima. Znam da vjerovatno postoje neki ogromni problemi u životu, ali o svim problemima se treba i mora pričati, a i kada malo bolje razmislite nema problema koji je nerješiv, tako da ne brinite, ima nade i za vas.




O depresiji i kako je pobijediti?

Znam da depresija može biti zeznuta, jer tada ne razmišljate ni o čemu osim o onom problemu koji imate i koji vas je doveo do depresije. Razmišljate o tome, jedete, ili, u nekim slučajevima uopće ne jedete, ne pričate sa drugim ljudima, zatvorite se u sebe i želite biti sami. 

Zašto?
Zato što razmišljate da ste za taj problem, najvećim dijelom vi krivi i da za njeg ne postoji riješenje, da ne govorim o tome da ne želite pričati o tom problem, razmišljate na način da ga možete sami riješiti, ali, nešto o čemu ne razmišljate jeste činjenica da je nama svima ponekad potreban razgovor i ne treba vas biti sramota pričati o tom problemu nebitno koliki taj problem bio. Osim toga uvijek imate porodicu i prijatelje koji su tu za vas i koji će vas uvijek saslušati. Druga stvar, jeste da biste o tom problemu trebali razmišljati kao o nečemu što se može ispraviti i riješiti. Ono što bi vas uvijek trebalo tješiti kada ste u depresiji, odnosno kada imate neki problem je činjenica da postoje ljudi koji imaju mnogo gore probleme od vas, na taj način biste zapravo mogli i pobijediti depresiju. Možda, to vi ne vidite tako, ali uzmite za primjer vaš problem i sjetite se kakav problem imaju djeca i uopće ljudi koji imaju neizlječivu bolest, da, njihov problem je mnogo veći od vašeg, ali znate šta? Oni nisu u depresiji, vesele se iznova svakom novom danu koji ih čeka, jer se bore, kada padnu, ustanu, što biste trebali i vi raditi. 



Pređimo na drugu stvar, ponovo zamislite taj problem koji imate i sjetite se djece u Africi koja gladuju, možete li zamisliti kakav je njihov život, a opet ni oni nisu toliko tužni, žive kako najbolje znaju i trude se svakog dana iznova i iznova, opet se zapitajte da li je vaš problem veći od njihovog? Ne bih rekla. 
Sada, kada sam vam dala ova dva primjera htjela sam da vam pokažem da postoje ljudi koji imaju daleko gorih i ozbiljnjih problema, pa se opet vesele i raduju svakom novom danu. Možda je moj primjer bio apsurdan, ali uz pomoć ovog primjera ja sam se izvukla iz depresije. Kada god bih bila tužna zbog nečeg ili imala neki problem, uvijek bi razmišljala na taj način da tamo negdje postoje ljudi koji imaju mnogo gore probleme od mene, ali ipak se ne daju i drže se. Upravo zbog toga biste se i vi trebali držati, nakon pada ustati i problem koji imate rješavati pričanjem sa voljenim osobama (prijateljima, ili još bolje, roditeljima).


Kako se pojavi depresija?

Kako se pojavljuje depresija ispričat ću vam kroz vlastito iskustvo.
Što se tiče mog iskustva sa depresijom, mogu reći da je to bilo poprilično dugo razdoblje i moram priznati da je dugo trajalo. Ono što sam osjećala kada sam bila depresivna jesu problemi koje sam imala, toliko sam o tome razmišljala da bih doslovno, probleme koje imam sanjala. To je trajalo jako dugo, nešto više od pola godine. Prvi znaci depresije kod mene su se pojavili kada sam prestala komunicirati sa ljudima i kada sam se počela zatvarati u sebe i ne govoriti nikome o problemima koji su me mučili. Kao što rekoh, to su bili prvi znaci, a zatim sam se zatvarala u sobu i shvatila da dosta vremena provodim spavajući. Doslovno bih mogla prespavati cijeli dan. Ubrzo sam shvatila da mi je svega dosta, u mojoj glavi se odvijalo mnogo toga, previše sam razmišljala o svemu, pa sam zapostavila i obaveze. Govoreći o mojoj glavi, o tome šta se sve odvijalo u njoj, moram priznati da sam kod depresije stalno osjećala umor i čestu glavobolju.


Pored stalnog izbjegavanja obaveza, umora i glavobolje, bila sam zatvorena s ljudima, zbog čega sam izgubila dosta prijatelja, što je sve još više utjecalo na depresiju. Sve više sam počela da plačem, onako, bez pretjeranog razloga, ali opet, imala sam i razloge. Sve više sam htjela završiti sa svim ovim, htjela sam se svega riješiti, ili barem izbjeći svoje probleme, ali, kada bih osjetila barem malo radosti, sjetila bih se problema i ponovo bih padala u depresiju, i tako iz dana u dan. Kako više nisam mogla podnijeti pritisak koji je bio vršen na mene zbog problema koje sam imala, jednog dana sam jednostavno ''eksplodirala'' i rekla dvijema prijateljicama za ono što me je mučilo. Moram priznati da su me one istog momenta počele savjetovati i nuditi pomoć, zbog čega sam se uspjela ponovo vratiti na staro i biti ono što ja zapravo i jesam. Sretna osoba. Naravno, to se nije moglo desiti odjednom, ali vremenom, dan za danom, moje prijateljice koje su mi tada (kao i danas) velika podrška su mi pomagale u tome i zahvaljujući njima i zahvaljujući svojoj volji ja sam uspjela.



Kako pobijediti depresiju?


1. Probleme i depresiju ćete riješiti pričom- dovoljno je jednostavno pričati sa ljudima o problemima koje imate i oni će vam pomoći kako biste se toga riješili, ili kako biste barem zaboravili na njih.

2. Vaši problemi nisu najgori i najveći- uvijek postoje osobe kojima je mnogo teže od vas.

3. Zaokupite se obavezama- što je više moguće, jer ćete na taj način zaboraviti na sve probleme.

4. Pokušajte riješiti problem koji vam je stalno na pameti- kao što sam već i rekla depresija nastane tako što nastane neki problem ili nešto što nas tišti, pa kako biste se riješili depresije, riješite se problema i ubili ste dvije muhe jednim udarcem.

5. Izlazite što više- kada ste u depresiji, zadnja stvar na koju mislite su žurke i izlasci, ali, ako zaista želite pobijediti depresiju isti ti izlasci bi mogli biti od pomoći.

6. Okružite se ljudima, prijateljima- provodite dosta vremena sa ljudima koje volite i pričajte sa njima. Oni će vam na neki način skrenuti misli, a i nasmijati vas.

7. Pišite dnevnik- ako nemate kome pričati o depresiji i o problemima uzmite papir i olovku i napišite na papir (vjerujte mi pomaže ;)

8.  Posavjetujte se sa stručnjakom- u današnje vrijeme vas opće ne bi trebalo biti sramota posavjetovati se sa stručnjakom, jer, po mom mišljenju to je sasvim normalna stvar, a i dobro će utjecati na vas.



Nadam se da sam vam barem malo pomogla ovim postom. Naravno u komentare pišite da li i vi imate neke savjete ☻

Slike su korištene sa google-a



2 komentara:

  1. Ovo ce jako koristiti svim osobama! Svako ce imati jedan ovakav period u zivotu i ovo su odlicni saveti :)
    pogledaj moj blog i postani clan ako zelis,javi se da uzvratim<3
    http://happinessalwaysbringsbeauty.blogspot.rs/

    OdgovoriIzbriši