četvrtak, 8. rujna 2016.

Gimnazija/ Moje iskustvo

Otkako je počela škola svi pišu svoj prvi dan, i o tome kako su ga proveli (uglavnom za srednju školu), ali ja želim biti izuzetak i pisati nešto malo drugačije. S obzirom da se u srednjoj jako teško naviknuti na novo društvo, sredinu, profesore, pa i učenje danas sam odlučila pričati o mom iskustvu kada je u pitanju srednja škola, odnosno gimnazija.




Ja sam ove godine krenula u 3. razred gimnazije i kao neko ko je već dvije godine proveo u toj školi i ko je zapravo shvatio zašto se svi gimnazijalci žale i govore da im je najteže odlučih napisati post na tu temu. 

Društvo

Prije svega želim pričati o društvu  i prijateljima koje sam upoznala u gimanaziji. Iako sam se pokajala kada je u pitanju odabir škole, ipak ću gimnaziju pamtiti po nekoliko dobrih stvari, a to je prije svega dobro društvo. Ukoliko ste u osnovnoj navikli imati drugare koji vas vrijeđaju, zezaju ili ismijavaju, odmah da vam kažem da se s tim u gimnaziji (pogotovo u toku prva dva mejseca) nećete susresti, barem ja nisam. To je nešto što mi se jako dopalo kod gimnazije, odnosno društva u toj školi. Druga dobra stvar je kada se odlučite za srednju školu i ukoliko je ona malo teža (u to ubrajam gimnaziju i medicinsku), onda se sigurno nećete susresti sa lošim đacima, tačnije onim problematičnim likovima koji su najgori u čitavoj školi, toga u ovim školama nema, a u osnovnoj itekako ima. Kada idete u gimnaziju nije sramota tražiti pomoć od drugova, kolega, u mom slučaju su svi bili dobro raspoloženi kada je u pitanju pomaganje, što je meni mnogo značilo. naravno, biće tu i pakosti, zavisti i ljubomore, ali preporučujem da takve osobe ignorišete, a da se fokusirate na one vama bitne.




Profesori

Odmah da razgraničimo, profesori u osnovnoj i u srednjoj se znatno razlikuju, iako se ponekad može desiti da vam neki profesor koji vam je predavao u osnovnoj predaje i u srednjoj, ali primjetit ćete da njegovo ponašanje i kriterijum nisu kao što su bili. Glavna rečenica svih profesora koji predaju u gimnaziji jeste ''Vi ste gimanzijalci'', to kažu uglavnom kada nam iz maternjeg, u mom slučaju bosanskog jezika daju dvije lektire mjesečno, ili kada nešto što izgleda sasvim banalno ne znamo, ili kada imamo mnogo zadaće, pa se žalimo. Uglavnom, mi smo gimnazijalci, pa možemo, tačnije moramo sve znati i moći uraditi. Profesori u srednjim školama, u mom slučaju u gimnaziji imaju jako visok kriterij (čast izuzecima), tako da je najbolje da odmah ostvarite dobar odnos sa njima i neku radnu naviku, uglavnom nešto dobro po čemu će vas pamtiti. Najgori profesori sa kojima sam se ja lično ''upoznala'' jesu profesori/ce koje predaju fiziku, hemiju, historiju i engleski. Obično oni, pogotovo profesori koji predaju prirodne predmete traže visok kriterijum, slučaj je još i gori ako vam isti ne idu. Također ukoliko imate starijeg profesora/icu, znajte da će vas mučiti kada je u pitanju odgovaranje i da nećete baš imati ocjenu koju želite, jer stari profesori su najgori. Tako da nemojte se čuditi ako profesori u gimnaziji budu imali (za vas) prevelik kriterij, jednostavno, ''Vi ste gimnazijalci''.




Učenje

Stvar koja je ključna kada je u pitanju gimnazija jeste učenje. S obzirom da ću vam pričati o svom iskustvu i mišljenju o srednjoj školi, tj. gimnaziji, želim vam reći da nisam odličan učenik, ali da se znalo dešavati da neke predmete učim danima, a ocjena koju dobijem i ne bude toliko dobra i ne bude ona koju sam ja željela. Kada je u pitanju učenje i predmeti moram reći da je meni bilo najteže izboriti se sa hemijom, jer nisam imala dobro predznanje, pored toga i historija i je bila jako teška, ali i profesorice su bile starije i zahtjevnije. Moram priznati da kada je u pitanju učenje, najviše sam se 'napatila' u prvom razredu gimnazije, jer sam imala najgore i najteže profesore sa visokim kriterijima, a pored toga mnogo sam učila, a nekih boljih rezultata nije bilo. Tako da nemojte se razočarati ako dobijete 3, a u osnovoj biste za to naučeno gradivo dobili ne jednu, nego dvije 5- ice, jer jednostavno tako funkcioniše gimnazija. Stvar koja mi je bila otežavajuća, jeste što u prvoj i drugoj godini imamo bukvalno sve predmete kao i u osnovnoj, a tek u trećem razredu se opredjeljujemo za smjer, znam da u nekim drugim gradovima i državama kada upišete gimnaziju odmah birate i smjer, npr. jezički, prirodni, društveni i slično, ali u gimnaziji u koju ja idem to baš i ne funkcioniše tako. Također, jedan mali savjet koji je vezan za učenje, a to je da ne odugovlačite i da ne čekate da vam se gradivo nagomilava, pogotovo ako za jednu godinu radite iz dvije knjige, meni se desilo da sam imala 1 iz historije i odugovlačila sam učenje, a mi smo doslovno prešli pola knjige, tako da mi je bilo jako teško učiti, a već slijedeće polugodište smo radili iz druge knjige. Tako da, ako idete u gimnaziju, morate učiti.




Kakva je moja gimnazija?

Ja idem u drugu gimnaziju, koja se nekada zvala ''Pedagoška gimnazija'', no danas je njen naziv Druga gimnazija, iako to nije najteža gimnazija u mom gradu, svi koji idu u istu će vam potvrditi da je jako teško uskladiti sve obaveze kada imate mnogo učenja. Ja sam prve dvije godine imala sve predmete kao i u osnovnoj od jezika, matematike, pa do likovnog i muzičkog (nemojte mi se smijati xd). Tek u trećem razredu, tačnije krajem drugog učenici biraju smjer, imate četiri smjera, prirodni, društveni, jezički i pedagoški. I naravno, u trećem i četvrtom razredu idete u smjer koji ste odabrali i gubite nekoliko predmata, također dobijate dosta novih predmeta, ali nešto više o tome ću u idućem postu. Kao što sam već i rekla gimnazija u koju ja idem je odlična, ima jako dobro društvo i poprilično dobre učenike, mnogobrojne sekcije i slično. Postoje profesori sa visokim kriterijama (i to su uglavnom oni stariji), dok postoje oni sa tipičnim ili nekim normalnijim kriterijama. Sve u svemu, kada se sve sabere nisam se pokajala što sam upisala gimanziju iako je je teška, a oni koji kažu da je lagana su genijalci, jer im je lagana i jer uče hhaha.




Sve u svemu ovdje ću privesti kraju ovaj post, biće još jedan sličan post, ali mislim da će on biti malo bogatiji i bolji, tako da ostanite u toku. Obavezno mi recite kako vam se svidio post i  da li vi idete u gimnaziju i da li je vama gimnazija lagana? Do sljedećeg posta lijep pozdrav.

Broj komentara: 20:

  1. Divan post,draga!Stvarno mi je pomogao zato što ja želim upisati gimnaziju!Drago mi je da si izuzetak i da nisi napisala postove kao ostali jer mi je dosadno čitati svaki post na istu temu. <3


    anastasjastyles.blogspot.ba <---------- novi post

    OdgovoriIzbriši
  2. Bas zanimljiv post,meni je takodje pomoglo,hvala ti!♥:D

    ksenijinkutak1.blogspot.rs <--novi post

    OdgovoriIzbriši
  3. Super post, sviđa mi se kako pišeš i zaista si dobra u tome što radiš, samo nastavi tako, imaš moju podršku! :) Ako želiš pogledaj moj blog i učlani se ako ti se sviđa <3
    I da, u tijeku je giveaway pa se možeš prijaviti :)
    CALLOFBEAUTY

    OdgovoriIzbriši
  4. Ja sam isla takoder u gimnaziju, sada studiram.
    Sto se tice ucenja, ja sam rijetko ucila, a prolazila sam s 5.
    Drustvo je bilo bolje nego u osnovnoj, profesori takoder. I naravno, nigdje bez recenice " Vi ste gimnazijalci!" haha :)

    https://myfirsttextvm.blogspot.ba/

    OdgovoriIzbriši
  5. Draga post je odličan, na vrlo lep način si nam opisala svoju životnu priču vezanu za školovanje, ja bih se u potpunosti složila i dodala da je svaki početak težak pa i onaj u školi. Inače kao što sam više puta napomenula ne gotivim baš BTS postove, iz razloga sto su u vecini slucajeva slicni, neretko i isti, i iz tog razloga se maksimalno trudim da ih ne čitam, ali moram reći da mi se ovaj dopao, iz razloga sto sam se pronasla u ovom postu, a osim toga jako volim nacin na koji ti pises.

    http://thestoryofagothic.blogspot.rs/

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ovo baš i nije BTS post, više je kao neka moja priča i moje iskustvo o školi u koju idem i mnogo ti hvala što me uvijek pratiš i ostavljaš pozitivne komentare :D

      Izbriši
  6. Divno si sve ovo napisala. Ja sam ove godine krenula u osmi razred,što znači da mi je ovo završna godina u osnovnoj. Kako sada stvari stoje,deliću sudbinu sa tobom. Od tamo negde petog razreda,kad normalno učenik i počinje da razmišlja o budućnosti koju treba skrojiti,razmišljala sam i sanjarila o gimnaziji. Kako u mom okruženju nema nekog velikog izbora,zapašću u kotao sa prirodnim smerom. Gimnazija je nešto što me je oduvek privlačilo,mada ne mogu reći da sam štreber. Umem ja učiti i zaneti se i tri / četiri sata sa knjigom i oduvek su mi svi nastavnici govorili da toliko informacija zaista nije potrebno i da lekciju moram suziti bar malo. No, ja sam oduvek bila bubaća mašina koja kaže sve od od početka do kraja. Što se društva tiče,znala sam da se u gimnaziju nailaze samo deca koja su vrlo inteligentna i razumna,što u mojoj osnovnoj nije bilo slučaja. Odlično napisano !

    Novi post - alijindnevnik.blogspot.com

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Vidjet ćeš i sama mnogo toga će se promjeniti kada kreneš u srednju, pogotovo ako to bude gimnazija, ali opet tu su kulturna i vaspitana djeca, pa se isplati

      Izbriši
  7. Divan post i stvarno na odličan način naposan! :) Trenutno sam osmi razred, i od kada sam shvatila da ću jednog dana morati da se opredelim za drugu školu, to je uvek bila gimnazija. Kako nemam pojima čime bih volela da se bavim u budućnosti,dugo sam se premišljala oko toga koji smer da upišem, da li društveni, prirodni ili opšti, ali sam se ipak odlučila za prirodni. Ostaje mi samo da se nadam da ću imati dovoljno poena za nju. :)

    http://introverted-dreamer.blogspot.rs/

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Želim ti svu sreću i nadam se da ćeš imati dovoljno bodova da upišeš ono što voliš i želiš, kod nas je gimnazija malo drugačija tako da su prve dvije godine kao opšti smijer i imaš sve predmete, kao u osnovnoj, a tek u trećoj godini biraš smjer, tako da mislim da će ti biti olakšavajuće što odmah biraš smjer

      Izbriši
  8. Odličan post! Meni je baš pomogao na neki način jer sam ja tek krenula u prvi gimnazije (prošao je prvi tjedan) i nisam sigurna da je baš sve tako bajno i ljepo kao što se prvih dana čini ,dobro je nekada vidjeti šta nas čeka ! Hvala na savjetima i iskustvima!
    https://katyblogfirst.blogspot.hr/2016/09/my-favourites-forever_9.html novi post je tu!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ma ne brini ništa, ja sam se čak htjela prebaciti nakon prve dvije sedmice provedene u gimnaziji, a sada sam na trećoj godini i jako sam sretna što se ipak nisam prebacila, biće bolje, ništa ne brini ;)

      Izbriši
  9. Odličan post i razumijem te u većini slučajeva☺ Drugi sam razred jezične gimnazije i svaki put kad ne znamo nešto na nekom jeziku govore nam ' Ali, vi ste jezičari'. Ja prolazim s 5, ali u to je uložena jako puno rada i učenja. Gimnazija nije lagana, puno zahtjeva, ali nije nemoguća. Također, imamo novu prof iz biologije i ona je starija žena, ajme kakve kriterije ona ima, užas..♥

    http://nevergiveup656.blogspot.hr/

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Upravo o tome ja pričam, stariji profesori imaju najgori kriterijum xd

      Izbriši
  10. Skroz se razumemo! Tako ne volim tu rečenicu 'Vi ste gimnazijalci' ili kod nas još češće upotrebljavanu 'Vi ste budući akademici'... Kod mene su najgori profesori društvenih predmeta, pošto sam ja prirodni, pa nas muče i tretiraju kao da smo opšti smer i sve moramo savršeno da znamo.


    Giveaway na blogu :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Razumijemo se, tako i kod mene bilo, društveni predmeti odnosno profesori su bili jedni od najgorih

      Izbriši