utorak, 10. siječnja 2017.

Psihološki eksperimenti koji objašnjavaju ljudsku prirodu 🔍

Veliki pozdrav svima, ja sam Delilah i dobrodošli na moj novi post. Za danas sam odlučila da pričam o jednoj drugačijoj temi, nešto što nikad slično niste mogli vidjeti od mene. Nakon što je Lea Stanković na youtube postavila video o teorijama zavjere, možemo sve više vidjeti takvih videa, ali i postova, jer je zapravo tema jako zanimljiva. Ja nisam htjela 'ukrasti' temu, pa sam odlučila pisati o (meni) još zanimljivijoj temi, a riječ je o nekim psihološkim eksperimentima, tačnije predstavit ću vam 3 eksperimenta. Ako me dugo pratite znate da volim psihologiju i ovo sam radila kao temu za referat i jako sam upoznata sa svime što ću vam danas pisati. Nadam se da ćete podržati ovaj, malo drugačiji post, da će vam se svidjeti i da ćete nešto novo naučiti. Uživajte! 







Milgramov eksperimen- Svi smo zli?

1963. godine Migram Stanley je želio testirati da li je bilo nešto posebno u njemačkom narodu, što im je dozvolilo da sudjeluju u genocidu. Eksperiment je bio slijedeći, grupa nasumično izabranih građana dovedena je u laboratoriju, gdje su morali ispitivati čovjeka s druge strane prostorije, kojeg su mogli čuti. Za svaki pogrešan odgovor, građanin je imao pravo da elektro šokovima kazni čovjeka. Međutim, čovjek s druge strane bio je lažov i glumac, te je sve lažirao, no čak i kada je molio za pomoć i govorio im da prestanu sa elektro šokovima, građani nisu prestajali, što nam govori da svako od nas ima zla u sebi.



Halo efekat- rasuđivanje cjelokupne ličnosti na osnovu jedne činjenice o čovjeku

Edward L. Thorndikeje istražio da mišljenje ljudi o jednoj pojedinosti nekog čovjeka, djeluje na mišljenje o tom čovjeku u cijelokupnosti. Ne znam za vas, ali s ovim bih se itekako složila, dat ću vam i primjer. Jedan čovjek, želio je dokazati i vidjeti kako utječe 'halo efekat', te je odlučio snimiti dva videa, oba videa imala su isti sadržaj, u oba videa je pričao sve apsolutno isto, no ono što se razlikovalo jeste da je u prvom videu sve pričao na šaljiv način i bio veseo tokom čitavog videa, a u drugom je bio tužan i neraspoložen. Nakon toga odlučio je dovesti dvije grupe djevojaka. Jedna grupa djevojaka bile su u jednoj prostoriji i gledale prvi video, a druga grupa djevojaka u drugoj prostoriji i gledale su drugi video. Djevojke koje su gledale prvi video u kojem je čovjek veseo i razdragan rekle su da je on zgodan i simpatičan te da bi rado izašle s njim, dok su djevojke iz druge prostorije, koje su gledale video gdje je čovjek tužan, rekle da im je on neprivlačan, što nam jasno govori da ljudi na osnovu samo jedne činjenice o pojedincu  donose zaključak u cjelokupnosti nekog čovjeka, a evo još jednog primjera koji to dokazuje. Ako je, npr. osoba A fizički privlačna, ona će drugima izgledati kao seksipilna, ženstvena, inteligentna i slično. S druge strane ako imamo osobu B koja nije dobar govornik, pomislit ćemo kako da ta osoba nije inteligentna i dodijeliti mu loše osobine, što uopće ne mora značiti i biti tako.


(Odličan primjer 'halo efekta')


Zatvorski eksperiment na Stanfordu

Socijalni psiholog Philip Zimbardo želio je ispitati ponašanje ljudi kada se nalaze na određenom položaju, koristeći skupinu muških studenata da sudjeluju u eksperimentu, koji je trebao trajati dvije sedmice. Činilo se jednostavnim, pola studenata će glumiti zatvorenike, a ostalih pola glumit će stražare, tačnije policajce. Prvi dan je sve prošlo glatko i kako treba, no već drugog i trećeg dana primijetile su se ogromne promijene u ponašanju ''čuvara''. Naime, čuvarima je bilo zabranjeno dolaziti u bilo kakav fizički kontakt sa ''zarobljenicima'', ali su ''čuvari'' počeli pokazivati sadističke i zlobne namjere, zbog čega su ismijavali i tukli ''zarobljenike'', iako je sve bio samo eksperiment i ništa nije bilo realno. Nakon samo šest dana Zimbardo je bio prisiljen zaustaviti eksperiment, shvativši da se njegova teorija obistinila i da se zapravo ljudi počinju drugačije ponašati kada su na određenim pozicijama ili položajima. Ukoliko ste zainteresovani za ovaj događaj postoji i film u kojem je sve opširno objašnjeno zove se ''The Experiment'' i toplo vam ga preporučujem.

(Zatvorenici su namjerno obučeni u haljine i imaju ženske čarape na glavi da budu posramljeni, dok čuvari imaju naočale, kako ne bi dolazili u kontakt s očima sa zatvorenicima)


To bi bilo to za ovaj post. Predstavila sam vam samo 3 psihološka eksperimenta i ona koja su po mom mišljenju najzanimljivija, ako vam se ovakva vrsta posta svidi mogu napraviti još jedan ovakav post.

Šta vi mislite o ovim eksperimentima i da li ste za neki od istih znali?

Broj komentara: 16:

  1. Odličan post. Bilo mi je jako zanimljivo citati ovo!

    http://stroongana.blogspot.hr/

    OdgovoriIzbriši
  2. Odlican post!Bas originalna ideja,jako sam se zabavila citajuci.Istina je da ljud imaju drugacije osobine na odredjenim polozajima.

    OdgovoriIzbriši
  3. Odličan post, znala sam za ovaj zatvorski eksperiment i dosta sam čitala o njemu. Odlična ideja za post!☺♥

    http://nevergiveup656.blogspot.hr/

    OdgovoriIzbriši
  4. Stvarno originalan i zanimljiv post, svaka čast! :) Iskreno, nisam do sada čula ni za jedan od ovih eksperimenata, ali zaista se svi čine logičnim. :)

    http://introverted-dreamer.blogspot.rs/

    OdgovoriIzbriši
  5. -Predivan post!Divno je to što si se dosetila ove teme i nisi kopirala Leu!Svaka čast!Do sada nisam čula ni za jedan od ovih eksperimenata!Logičnim se svi čine.Mada nisam baš sigurna u ono da su baš svi ljudi zli. ♥
    -Ukoliko hoćeš poseti moj blog,značilo bi mi tvoje mišljenje!♥

    http://chelchiechelchie.blogspot.rs/

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti :D
      Ne misli se bukvalno da su svi zli, već da svi ponekad činimo zle stvari. Mislim da ne postoji osoba koja nikada nije uradila nešto zlo

      Izbriši
  6. Preoriganalan post, baš sam uživala, može drugi dio? Nisam znala za ove eksperimente, ja sam neko vrijeme bila zadubljena u istraživanje onog "gena ubojice", ako nisi čula tko ima taj gen ima ubojite namjere i postaje ubojica. E sada. Neki znanstvenici su rekli da je to čista glupost, dok drugi prilažu dokaze* i govore da je to istina. Ubija me jer ne znam pravu istinu.

    Dokaze* - nalazi serijskih ubojica koji su imali "gen ubojice"

    Fantastiko World

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nisam čula za taj gen, ali sam neko ko to stalno istražuje, kako psihologiju, tako i serijske ubojice, što dokazje činjenica da sam stalno gledala ci kanal, kojeg više nažalost nema, ali se ne bih složila da postoji taj gen, jer se niko ne može roditi kao serijski ubica, serijski ubica se postaje zbog loših stvari koje se dešavaju da li u porodici ili općenito

      Izbriši
  7. Ovo mi je bas bilo zanimljivo za citanje! Nisam znala za spomenute eksperimente, ali sam pogledala Lein video o kojem si pricala na pocetku posta. Obozavam teorije zavjere, iako u vecinu ne vjerujem, veoma su interesantne i stalno ih istrazujem. Mislim da cu nakon ovog posvetiti paznju i psiholoskim eksperimentima :)
    Svrati: shoppingholic-dreamer.blogspot.com

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Vjeruj mi da je ovo čak i zanimljivije, jer je istinito :3

      Izbriši