Krađa identiteta/ Moje iskustvo

Jedan sasvim neočekivani post, sa, pomalo zastrašujućim naslovom, ali za mene ovo iskustvo i jeste bilo baš takvo, zastrašujuće. Odlučila sam podijeliti priču koja mi se desila prije par dana i na neki način pomoći svima onima koji se nađu u ovakvoj, ili sličnoj situaciji i reći vam šta da radite kada saznate da je vaš identitet ukrade.



Petak, 21.7.2017., topla, ali ipak zabavna noć. Tipično dopisivanje sa drugaricama i drugom, slušanje muzike i uglavnom tipične stvari koje skoro svaku noć radim. Kako se dopisujem na instagramu i čekam odgovor, odlučujem gledati ko mi je vidio story. Moj instagram nije (bio) privatan, tako da je story mogao pogledati ko god je htio. Upravo zbog toga i jesam bila znatiželjna. Oko 100 pregleda i lagano počinjem listati, nailazim na osobu, gledam profilnu i sve mi se čini da je na profilnoj slici zapravo moja fotografija. Počinjem paničariti, tresti se i ludjeti. Ulazim na instagram te osobe i uviđam da je zaista moja fotografija korištena za profilnu. Da sve bude gore ta osoba ima 11 objava, a profil je zabranjen, ako bih zapratila tu osobu pretpostavljam da ne bi uzvratila, a i ko zna kakve su to fotografije. Možda su ponovo moje, preuzete sa instagrama, a možda i neke gore, koje su korištene sa interneta. Ponovo paničarim i javljam se sestri da zaprati tu osobu i vidi ostatak objava.



U svoj panici i suznim očima tražim savjet od prijatelja, gdje mi jedna prijateljica govori da bih trebala napisati poruku toj nekoj osobi i reći da nije u redu da koriste moje fotografije, da se ja ne slažem s tim i da je to krađa identiteta. Međutim, u tom trenutku sam previše uplašena da bilo šta uradim. S druge strane, drug mi predlaže da prijavimo profil sa što više profila i da će ga instagram obrisati. Ja to naravno odmah radim, a i svi mi pomažu u tome. Međutim, njen/ njegov profil je i dalje tu. Onda zalazim malo dublje u profil i shvatam, ovo je osoba koja već dugo ima profil, jer ima 134 pratitelja, a da je citat koji ta osoba koristi identičan citatu koji je kod mene stajao na instagramu, ali svega par dana. Tada se još više uspaničim, jer neki drugovi, koji me prate nisu vidjeli taj citat, jer je kratko bio, a ta misteriozna osoba jest. Pomišljam odmah na najgore i mislim da je neki stalker, sad sam već 90% ubijeđena da je to osoba koja me poznaje, jer, ako već koristi moje fotografije kako to da ima hrabrosti gledati mi story kada zna da ću ja to vidjeti i saznati za nju, ili njega. Očigledno me neko želi preplašiti. Ipak, drugovi me nekako tješe i govore da zaboravim na to.



Iako to nije nešto što možeš tek tako pustiti, ipak sutra u gradu možeš vidjeti nekoga ko će ti prići i reći ''Hej, ti si ona Amna'' (ta ličnost se na instagramu tako zvala), a ti ćeš tu osobu pokušavati ubijediti da to nisi ti, već neko ko se predstavlja kao i ti i koristi tvoje fotografije. Milion scenarija mi je prošlo kroz glavu i zabranila sam profil, odnosno stavila na privatno. U subotu i nedjelju sam pokušala na sve moguće načine ne razmišljati o svemu tome i uspjela sam, a onda, u nedjelju navečer mi sestra javlja da je profil obrisan. U tom trenutku, kao da mi je pao kamen sa srca, ali i dalje, ne mogu biti potpuno sigurna da ta osoba neće ponovno napraviti profil i koristiti moje fotografije. Ipak, bitno da je profil izbrisan, i dalje ne znam ko stoji iza profila, ali sam ubijeđena da je neko ko me lično poznaje, samo, ne vidim razlog zašto bi to neko uradio. Bilo kako bilo, ako vam se desi ovakva situacija, recite svojim drugovima da prijave profil, naravno prijavite ga i sami, a ako profil ne bude obrisan javite se toj osobi i napišite da je to na neki način krivično djelo, te da ga možete prijaviti policiji, ako je osoba i dalje tvrdoglava obratite se roditeljima i policiji, jer bi u krajnjem slučaju oni trebali stati na vašu stranu. Ježim se na samu pomisao o stalkerima i osobama koje žele biti neko drugi i to u krajnjim granicama, drago mi je što se na kraju ipak sve dobro završilo, barem koliko je moglo.



Da li ste se ikada našli u sličnoj situaciji i šta mislite o ovoj temi?

CONVERSATION

22 komentari:

  1. Kada sam vidjela naslov, uplašila sam se nečeg goreg! Ja sam zapravo imala sličnu situaciju, i ta neka dotična curica je stavila moju sliku s profila na svoj profil i dobila je više lajkova. To mi je prijateljica rekla, i još par osoba je reagiralo na to, pa je kasnije ta slika obrisana, ali ništa strašno :) Svakako prezanimljiva priča <3 :)


    Laylva

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Drago mi je da je i taj stvoj stalker odlučio obrisati fotografije, meni je to zastrašujuće

      Izbriši
  2. Jako zanimljiva priča!Isto kao i Ilva,kada sam vidjela naslov,mislila sam da je nešto mnogo gore u pitanju.Ja sam jednog jutra ušla u Facebook i vidjela sam da mi je neko poslao zahtjev za prijateljstvo.Odmah sam tu ušla i vidjela da ta osoba drži MOJU sliku na profilnoj i da je ime profila upravo moje ime i prezime.Prijavila sam taj profil što više puta sam mogla i valjda ga je Facebook uklonio. :)

    anastasjastyles.blogspot.ba <-------------- novi post

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Za mene i jest bilo grozno, valjda što to nisam očekivala i što mi se nikad nije desilo. I evo ne ogu vjerovati koliko se ljudi zapravo susrelo s tim :/

      Izbriši
  3. Ovo je bas grozno. Jos ni ne znas kakve su ostale slike bile.. Pa kome to pada na pamet, uzas 😑
    Nadam se da ti se ovo vise nikad nece desit!

    MMara

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Iskreno se i ja nadam. Mnogo loše iskustvo

      Izbriši
  4. Jako mi je žao što ti se dogodilo to draga! Nije tako ozbiljna stvar, ali verujem da te je veoma potresla nažalot. Drago mi je da si sve to sredila i uspela da se rešiš tog tereta❤

    Milica's diary

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ne čini se kao strašno iskustvo, ali kada ga doživiš na vlastitoj koži kroz glavu ti prođe milion scenarija, vjeruj mi

      Izbriši
  5. Verujem da bih se i ja u potpunosti uspaničila da sam bila na tvom mestu, jer je ovo jedno zaista potresno iskustvo, a danas se veoma često dešava.
    Ipak, drago mi je da je na kraju sve ispalo kako treba i da je profil uklonjen :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da, primijetila sam. Čak sam dobro i prošla kada vidim šta se sve dešava, hakiranje profila, kanala itd. Vjeruj, i meni je drago :D

      Izbriši
  6. Mnogo mi je zao sto ti se to dogodilo... Drago mi je da mu je profil uklonjen. Nadam se da ti se ovo nece ponoviti.
    https://sofijasjourney.blogspot.rs

    OdgovoriIzbriši
  7. Prosto ne mogu da povjerujem da postoje osobe poput tih koji prave lažne profile. Iskreno, meni je to mnogo bolesno. Pa ako ti je stalo do subova, pratioca, lajkova, komentara, budi originalan i potrudi se da sam zaslužiš sve to, a ne da kradeš tuđu "imovinu". Meni to isto dođe kao da ti neko dođe i oduzme vlastiti život (ne mislim da te ubije) i pokušava da živi kako si ti živio, ali to je totalna glupost jer svi živimo različito i mislimo različito :/.
    Sve u svemu, drago mi je da je sve prošlo u najboljem redu, ali opet mi je žao što si prošla kroz to i što si se toliko uplašila.
    Želim ti lijep dan, draga!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I ja sam bila u potpunoj nevjerici i strahu, uglavnom bitno da se sve dobro završilo. I tebi želim ugodan dan :*

      Izbriši
  8. Krađa identiteta je jako ozbiljna stvar, i biću iskrena, nikada se ranije nisam pronašla u takvoj situaciji i nadam se da će tako i ostati. Ukoliko te ta osoba zna lično, kao što si i sama rekla, verovatno pokušava da te na neki način zaplaši. Dobro je što si odreagovala čim si videla profil, pa ste ti i tvoji prijatelji uspeli da ''savladate'' tu osobu. :)

    mydiary328.blogspot.rs

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Složila bih se i meni je mnogo drago ;)

      Izbriši
  9. Baš mi je žao što si morala proći kroz nešto takvo, danas su ljudi spremni na svašta i rijetko kome se može vjerovati. Drago mi je da je sve na dobro izašlo i da je profil obrisan! :)

    Minnah's Life

    OdgovoriIzbriši
  10. Nažalost, takve situacije se često dešavaju. Imala sam slično iskustvo u osnovnoj kada su djevojke napravile lažan facebook profil (na moje ime naravno). Ono što je dodatno pogoršalo situaciju je činjenica da facebook nisam koristila, tako da su svi vidjevši taj profil odmah pomislili da je moj i da sam ga napokon napravila. Javljale su se ljudima i pisale gluposti, a budući da nitko nije znao istinu, svi su me čudno gledali po hodnicima i neprijateljski se ponašali. Ne znam kakvo zadovoljstvo im je to pružilo ali eto ... Drago mi je da se situacija riješila. Nadam se da će račun koji si spomenula ostati obrisan. Ekipa koja je sklona lažnom predstavljanju ionako nikad neće biti zadovoljna. Lajkove dobijaju na račun tuđih slika i tuđeg izgleda, nitko ih ne simpatizira radi njih samih i baš zbog toga tu nema sreće niti će je ikad biti.

    Svrati: shoppingholic-dreamer.blogspot.com

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I mojoj drugarici se slično desilo na facebooku, koristili su njeno ime i slike i pisali razne gluposti. Meni takvo nešto ne bi palo na pamet da uradim ni najgorem neprijatelju, ali očigledno nismo svi isti

      Izbriši
  11. Drago mi je što si podjelilal svoje iskustvo s nama,čula sam već za ovakve situacije ,ali meni se još ništa slično nije dogodilo,nadam se da se ni tebi neće više ponoviti...
    novi post je na blogu:https://katysblogblogger.blogspot.hr/

    OdgovoriIzbriši

Back
to top